5 sposobów jak radzić sobie ze stresem

5 ways to reduce stress

Stres. Stres zawsze jest. Może być motywujący, ale też przyprawiający o mdłości. Podobno wszystko zależy od nastawienia. Więc jak sobie z nim radzić w zdrowy sposób? Mam na to kilka sposobów, oto one!

//Stress. Stress is always there. Stress can be motivational or make you nauseous. So what to do to manage it in a healthy way on daily basis? There are a few tips that help me so I thought it’s worth sharing with you guys!

1. Wszystko mija

Jeśli to możliwe, pomyśl o problemie jako o czymś, co nawet już nie będzie istnieć jutro,  za kilka dni czy parę miesięcy. Wszystko ma swój koniec i nic nie jest na stałe – sytuacje, uczucia, emocje, problemy są tymczasowe. To może być całkiem pocieszające, patrząc na to z takiej perspektywy prawda?

//1. This too shall pass
If it’s possible try to think of the problem as something that won’t exist in a couple of days or months. There’s an end to everything and nothing is permanent – situations, feelings, emotions, problems are temporary. It may be kind of comforting that it’s not going to last forever right?

2. Zapisz to na kartce

Zapisując coś fizycznie, będziesz mógł/mogła popatrzeć na problem w bardziej analityczny sposób. Pomyśl, że to w pewnym rodzaju gra. Co możesz zrobić, by w niej wygrać? Co możesz zrobić, żeby rozwiązać problem? Może musisz zrobić jakiś krok, żeby pójść dalej i po prostu…

//2. Write it down
If you write it down you’ll be able to see the problem in a more analytical way. Think of it as a game. What can you do to win in it? What you can do to try to solve it? Maybe you have to take that step to go forward and just…

3. Zrób to

Zaplanuj na przód, co masz do zrobienia. Jeśli stresujesz się dużą ilością pracy, to po prostu wstań i to zrób. Tak od razu. Jak szybko jak to możliwe. Nie chodzi o motywację do działania, chodzi o samo działanie w jakimś kierunku, nie czekając, aż ci się zachce. Tworzenie listy rzeczy do zrobienia jest świetnym rozwiązaniem na zarządzanie czasem i radzenie sobie ze stresem. Nawet nie wiesz, jaka to satysfakcja wykreślać poszczególne punkty z listy.. jedno za drugim.

//3. Get things done
Plan ahead what you have to do. If you stress about too much work then just go and do it as soon as possible to scratch it off your to-do list. Procrastination is not the best option trust me. Just get up, focus, and do your thing. It’s not about motivation it’s just about doing it and having things done without waiting until you feel like it. Writing down to-do lists is great when it comes to managing your time and stress. I can tell you it is so satisfying to see your to-do list shrink by removing one task after another.

4. Wygadaj się

Czasami niektórzy mają tendencję do tłumienia stresu w sobie i chowania go przed światem. A prawda jest taka, że najlepiej jest się po prostu komuś na głos wygadać. Czasami już podczas opisywania przyczyny stresu, znajduje się rozwiązanie. A nawet jeśli nie, to jest to bardzo pomocne usłyszeć od kogoś jego punkt widzenia sprawy. Sam stwierdzisz, że po takiej rozmowie stres całkowicie odpływa. I daj sobie pomóc, dobrze jest sobie nawzajem pomagać.

//4. Talk it out
Sometimes people tend to suppress problems and hide it from the world. And the truth is it’s good to talk to someone and just say things out loud. It happens that during hearing myself talking about stuff I already find a solution. If not then it’s very helpful to see the other person’s perspective on the problem. Remember to accept help –  we all need help sometimes and it’s good to help each other.

5. Medytacja

Jeśli jeszcze nie próbowałeś/łaś, to zdecydowanie to wypróbuj. To niezawodny sposób, by się wyciszyć i zacząć patrzeć na sprawę z różnych perspektyw. Obserwuj swój stres, ale staraj się go nie tłumić. Po prostu zaznajom się z tym, że jest. Stres nigdy całkowicie nie zniknie. Tak działa człowiek – stety i niestety. Więć pomyśl o stresie jako o emocji, która przychodzi i… odchodzi. Jest dużo przydatnych informacji nt. medytacji na YT, ale osobiście korzystam z aplikacji Headspace. Szczerze polecam

//5. Meditate.
If you haven’t tried it definitely give it a try. It’s a great way to calm down and start to look at things from different perspectives. Observe your stress but don’t suppress it. Become aware of stress. Stress is never going to magically disappear. This is just how humans work. So think of it as just an emotion that comes and… goes. There is a lot of information on YT on it but personally I use an app called Headspace. I truly recommend it.

A wy jakie macie sposoby na stres? Podzielcie się swoimi radami w komentarzach! 😊

How do you guys manage stress? Share your tips in the comments below! 😊

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Create your website at WordPress.com
Rozpocznij
%d blogerów lubi to: